|
Sv: DÅRLIG kosthold på SFO
Nei å nei.. Har en allergier, skal det tas hensyn til.. Uansett!! Nå har ikke min sønn allergi, men har vist stor fremgang på en måned med diett uten gluten og sukker, så skolen har vist meg full støtte. Hans nærmeste venners foreldre er også informert, så når han er hos de, får han ikke mat som ikke er lov, unntatt i bursdager.. Det er mulig, bare en informerer om det på forhånd.
SFO har fått en liste med ting han IKKE kan spise, og har lovt meg å gi beskjed når de skal lage noe, slik at jeg kan være forberedt..
Nå har de bare kos på SFO her en gang i måneden, så det blir ikke store jobben, for niste har han med seg, komponert av meg.. Men nå i juletider ser jeg at dette kan bli en utfordring, men dette skal vi klare
Skal lage peppernøtter i morra til han, så skal han ta med seg en boks til å ha på skolen. Han kan være med på å bake vanlige pepperkaker, men skal ikke smake de, men sine egne, og dette er greit for han.. ¨
Kjempefint om du lærer de litt om kosten hennes, slik at de har bedre forståelse for hvordan de kan tilpasse det for henne da Skulle hatt flere sånne foreldre som gidder å ta i ett tak!!!