Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-10, 00:02   #22
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvordan kan man vite hvor stor kropp man genetisk er ment å ha?

Hei!

Jeg synes spørsmålet er interessant jeg!
har tenkt på det samme selv, uten å være spesielt kroppsfiksert. har ikke m det å gjøre. men har jo lyst å ha noen mål.. noe å strebe litt etter...og vite om jeg er "normal"...
KROPPSBILDET er blitt forvrengt, sannsynligvis altfor tynne. Og det er ikke noe mål å gå etter. Ja man sammenligner seg jo litt m andre, helt naturlig det synes jeg. Jeg er mer opptatt av god helse enn størrelse, men hvordan ser man normalt ut da?
Men hva er normalt da? vi er altfor påvirket av slanking, silikon, fettsuging ....at vi vet jo ikke hvordan vi egentlig skal se ut når vi er FRISKE og har GOD HELSE.
kanskje vi skal se på folkeslag som lever lengst, er aktive og har nok tilgang til mat. hvor stor variasjon finnes der(bortsett fra høyde?)...
hvis man tar land som Filipinene, Thailand etc....så er jo omtrent alle slanke og ganske like i størrelse.... men det er jo mye fattigdom der også...og sikkert mye ernæringsmangel? så da er jo ikke det riktig å måle etter..
eskimoer da kanskje? ....man ser jo på stammer rundt i verden som har bra tilgang til mat og er aktive. De er jo verken tynne eller overvektige. kanskje de er slik vi egentlig ser ut når vi lever optimalt? slik vi gjorde for flere tusen år tilbake?
tipper mennene hadde godt m muskler, ingen ølvom der og stramme og fine..uten å være tynne
damene: tja...litt former vil jeg tro, men ikke så mye magefett.
litt på tynn is her.... men er nyskjerrig på det selv ...
tror det kan være riktig å måle blant annet % kroppsfett.

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat