Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-10, 23:50   #16
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: DÅRLIG kosthold på SFO

Ikke meningen å være slem, Chantelle, men jeg må flire litt! Du syns det er frustrerende å miste "kontrollen" over kostholde hennes???
Snart løper hun mellom venninner og spiser middag her og kveldsmat der og overnatter med godis og lange frokoster med syltetøy og Nugatti! Skal du nekte henne det fordi du da ikke kan kontrollere henne, eller skal du "lære opp" alle foreldrene på skolen i hvordan din datter skal ha det? En ting er det hun er allergisk for, det klarer hun og venninnene å passe på, faktisk utrolig hvor flinke ungene er til det, men alt du bare mener at hun ikke skal ha, nei, det er såååå mye verre!

Du drømmer om du tror at noen er interessert i å betale mer eller stille opp på SFO. Sorry, men etter å ha hatt barn på skolen i mer enn 11 år, vet jeg hvordan det blir. Noen få ildsjeler stiller opp en gang eller 3, alle andre har minst 50 gode grunner til at de ikke kan stille opp! Frisørtime, sliten, nok et møte på jobben, lage middag, andre barn, kona er bortreist etc.........
Av 56 foreldrepar (nei, 55, et sett tvillinger) stilte 6 (seks) opp på dugnad i lavvoen deres barn tilbringer hver mandag på uteskole! Og dette er en dugnad som bare skjer når du har barn i 6. klasse, ikke hver vår og høst som det var i barnehagen! Selv snuppa på 11 var sur fordi så få dukket opp!
Og lærerene syns oppmøtet var bra på dette trinnet!

Så om du ikke er omgitt av svært idealistiske foreldre, må du nok desverre belage deg på å kjempe mot vindmøller og selv da med bittesmå babysteps!

Men for all del! Om ingen sier i fra/gjør noe, skjer det i hvert fall aldri noe positivt!