Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-10, 23:24   #15
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel
Thumbs up

Sv: DÅRLIG kosthold på SFO

TAkker for gode innspill!!

uff ja...det har skjedd 3 ganger til nå at de ikke har tatt hensyn til allergi.
de lagde(ferdig-deig) pepperkaker i forrige uke, men hadde ikke noe alternativ til de m uten gluten/melk. ..ja jeg sa ifra der og da, at det går ikke an å eksludere noen..men vet ikke om det kom frem... jeg skal be om møte m lederen der.

Når det gjelder sukker-maten(mener ikke brød, gryn - men raffinert sukker) - lar dere barna få dette for at de skal "passe" inn?

Jeg kan jo be om at min datter ikke skal ha sukker, men da faller hun utenfor igjen og må se de andre få og ikke hun......dog jeg har sagt ifra at hun ikke skal ha saft og sukker-strø på gryna. dattern har godtatt det at hun ikke får akkurat det.
Alternativet er at jeg lager opp feks muffins(sunne som hun kan ha i fryseren på SFO) og annet snacks ..som hun kan få hver gang de "skeier" ut....bare dattern er fornøyd så er jeg fornøyd
DET VIKTIGSTE ER Å GJØRE NOE, FINNE GOD LØSNING SOM ALLE PARTER KAN LEVE MED ...
jeg klarer bare ikke å se på det.. jeg merker det på dattern...hun blir sliten, grinete og ukonsentrert når det blir for mye utskeielser..
og det er MITT ansvar(pappaen bor ikke m oss) å ta vare på helsen hennes .. og da er det frustrerende å "miste" kontrollen over kostholdet hennes.
jeg skjønner jo at SFO ikke har ressurser til å lage mat fra bunnen av, men noe sunnere kunne det vært uansett. og at vi foreldre betalte litt mer for det.
kanskje frivillige foreldre kunne kommet og laget mat av og til? få til avtaler m lokale bønder for å få det billigere?
det er flere løsninger, det handler mest om vilje og kunnskap

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat