Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-10, 23:09   #197
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Jeg er også her, titter innom i blant!
Vekta er jeg litt usikker på, synes den svinger veldig. Jeg tror det har noe med mine lymfeødemer i bena å gjøre. Jeg har nå overlatt veiing, måling og kroppsscanning til fysio. Skal oppdatere her etterhvert som jeg selv får vite resultater.

Ellers opprettholder trenden med bedre mage seg, selv om jeg i går ble uggen av et glass farris. Er det flere som har opplevd dette? Er det kullsyren jeg rett og slett reagerer på?

Om en uke vil jeg tro at jeg havner ute av ketose, første søndag i advent er nemlig fast tradisjon med klementiner og tomtegløgg. Jeg kommer ikke til å være superstrikt i adventa, og jula skal få gå som normalt. Det betyr ikke at jeg skal skeie helt ut, jeg kommer til å redusere mengde karbohydrater i forhold til hvordan jeg har levd før. Dette er tross alt en livsstilendring i mine øyne. Og etter nyttår er det tilbake i ketose på fulltid!

Hvilke valg gjør dere mtp advent og jul?

Jeg reagerer ikke på kullsyre, men det kan jo hende du gjør det likevel. Prøv å la være å drikke noe med kullsyre noen dager og se om det går over.

Jeg har som mål å være strengt på ketolyse fram til jul. Så skal jeg stort sett spise det jeg har lyst på i jula, men styre unna de verste tingene likevel. Det største offeret blir nok å holde seg unna lefse, som jeg syns er noe som hører til julemat. Men litt går nok bra. Bare jeg holder meg unna alt snop og søtsaker er jeg fornøyd

Det er jo så mye julemat som er ketolysevennlig, at jula er ikke den verste tiden å prøve å holde dietten.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat