Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-10, 15:37   #20
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Opprinnelig lagt inn av hupfer, her.

Hei alle sammen.
Jeg er ny her og vurderer å begynne på ketolysekuren.
Jeg leser mange flotte historier her inne om hvordan mange av dere raser ned i vekt med denne kuren. Det høres helt fantastisk ut.
Men jeg savner historier om hvordan man klarer å holde vekten etter man er ferdig på kuren? Jeg skjønner jo det at dette er en livsstilsendring man må gjøre og at man ikke kan gå tilbake til akkurat det samme kostholdet som man hadde før man begynte på dette...men jeg lurer på hvordan livet blir etter man har nådd sitt aktuelle mål..hva kan man spise da? Kan man aldri spise litt ris en lørdagskveld hvis man er på resturant eller hvis man blir bedt bort på middag?..kan man aldri unne seg et kakestykke i et selskap?
Grunnen til at jeg lurer på dette er for å finne ut om dette er noe for meg..jeg har ikke lyst å gå ned masse kg for så å bare legge de på meg igjen hvis jeg ikke klarer å leve med denne livsstilsendringen resten av livet....det vil bare bli enda en skuffelse og nederlag for meg...
Jeg er 173 cm høy og veier 105 kg. Jeg kunne tenke meg å gå ned ca. 20 kg.
Jeg håper noen vil ta seg tid til å svare på spørsmålene mine.

Hilsen Heidi

Lavkarbo er etter 15 mnd blitt min livsstil - så jeg er ikke bekymret for å legge på meg fordi jeg ikke klarer å leve lavkarbo. Utfordringen er å finne ut hvor mye karbo man kan spise til vanlig uten å gå opp i vekt. "Heldigvis" har jeg 10 kg igjen å gå ned, og jeg ser at jeg går jo ikke OPP i det hele tatt, selv de dagene jeg spiser MER lavkarbo-mat enn de andre dagene. Jeg går i utgangspunktet ned med redusert kcal i tillegg til karbo, men nå har jeg nådd et lite platå ser det ut til... så istedet for å få panikk og skeie ut - så fortsetter jeg å spise lavkarbo, og vrir hjernen min for å finne ut hvilke justeringer jeg nå bør prøve

Jeg tror ikke NOEN som har blitt overvektige og som går ned får det "enkelt" når de har nådd ønskevekten. Jeg tror jeg ihvertfall ALLTID må tenke på hva jeg spiser. Heldigvis har jeg holdt på så lenge at jeg har "det i hodet" hvilke alternativer jeg kan spise/drikke. Dessuten blir jeg så styggdårlig av karbomat... så jeg vil prøve å øke på karber med litt mer fedon-basert retning når jeg er ferdig, siden jeg elsker bønner, linser og slike ting. I spesielle tilfeller - etter at jeg har nådd målvekt - vil jeg ikke henge meg opp i om jeg spiser "feil" en gang i blant, jeg må bare være ekstremt påpasselig at iblant ikke blir flere ganger i uken

Det jeg synes er bra iforhold til lavkcal-kosthold er at det er lettere å holde seg unna feil mat. Jeg er jo aldri reelt sulten (hjernen min kan være sulten - tror den - men ikke kroppen hehe), fyser lite på søtt, og der finnes det faktisk alternativer. Derfor - med fare for å å skikkelig i baret - spår jeg for min egen del at jeg vil klare å holde vekta nede - så lenge jeg fortsetter å spise bevisst lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat