Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-10, 02:16   #98
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Julie-x, her.

Jepp, skjønner! Menneh, hva er forskjellen på det og det å smelte sjoko i en kjele som står rett på komfyren, hvis du skjønner? Er det bare det at det er mindre sjanse for at det blir brent (om det er mulig å brenne sjoko)?

Har nemlig smeltet sjokolade for mamma før, for å lage glasur til en kake, og det gikk helt fint: passet bare på å røre og ikke ha for høy varme...

Ble mye på én gang da, men. *Nysgjerrig sjel óg da, vettu*

Smeltet du ren sjokolade rett i kjelen da? Uten å tilsette smør eller lignende? For bare sjokolade er ikke så veldig flytende, så jeg ser ikke helt for meg at det er så lett å smelte i en kjele ... Men det kan godt smeltes i kjelen oppi smør eller kokosfett f eks.

Det er veldig lett å brenne sjokolade Når man smelter den i vannbad slipper man den risikoen. Men det er enda en ting man må passe på, og det er å ikke få vanndamp oppi sjokoladen, for da kan den bli grå.

Sjokolade er ømtålige saker

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat