|
Sv: Tynt nordisk hår
Jeg ville spurt frisøren hva h*n anbefaler. Det kan jo hende de bare har dyre produkter der, men hvis de sier f.eks. at du burde bruke en spray med ekstra hold, så finner man jo en billigere variant av denne, hvis du skjønner.
Selv lider jeg av samme hårtype og farge, og gjør det veldig enkelt for megselv: Etter dusjen har jeg håret i håndkleet mens jeg gjør et par andre ting så det tørker litt. Så tar jeg en god klump med en mousse fra Schwarzkopf som heter "got2b 2 sexy collagen lift effect big volume mousse" (det var da voldsomt til navn) og fordeler i hele håret før jeg føner det i 1-2min oppned. Da får man umiddelbart sånn fin løvemanke som legger seg litt etterhvert. Jeg har ikke noe godt tips for hvordan man eventuelt gir litt mer skinn/glatter ut, for har ikke kommet så langt i utprøvingen selv, så har foreløpig bare hatt en mikroskopisk mengde fuktighetskrem for å legge det håret som har bestemt seg for å stå rett ut/opp
Føning med rundbørste er også en mulighet for å få litt finere form på det, men mitt er litt for kort til akkurat det for tiden
|