Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-10, 16:24   #311
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg bestillte en av hver av det jeg ikke smakte de to første ukene (bortsett fra noen få ting som ikke så så fristende ut) bare for å prøve.
Har til nå smakt brownie med bringebær, mandelkake med "softis" og frokostkrem med bær og nøtter - likte ingen av dem
Brownien var alt for mørk og bitter - smakte bare kakao.
Mandelkaken smakte alt for mye krydder, men softisen var god
Frokostkremen er jo egentlig frokost, men så mer ut som en desert. Den smakte veldig surt, noe som overrasket meg, siden allt annet smaker veldig søtt...
Spiste Kanelpannekake med blåbær til frokost i dag og den var ganske god, men ble ikke så veldig mett av den...

Grunnen til at jeg har bestillt alle disse desertene er fordi jeg tenkte å bestille bakemixen de selger sånn at jeg kan ta med kake f.eks i jula.
Har ikke lyst å spise masse sukker i juleselskaper... Men er utrolig glad for at jeg fikk smakt en porsjon før jeg bestillte sånn mix siden ingen har fallt i smak til nå...

Fascinerende - siden jeg ELSKER både brownies og mandelkakemixen... synes de smaker svært tilnærmet likt orginale med sukker i. Brownies skal jo være litt bittert da - ikke som sjokoladekake Jeg bruker brownieskaken med egenlaget sjokolademousse på toppen, noe som ble SVÆRT godt mottatt av min familie som både og spiser lavkarbo. Pisket krem, sjokoladeproteinpulver fra spisdegslank (eller proteinfabrikken), litt sterk kaffe, litt søtt (bruker natreen) og litt oppløst gelatin. Det ble knallgodt og smakte som en ordentlig sjokoladekake! Litt revet mørk sjokolade på toppen gjør susen

Mandelkaken bruker jeg som bunn i ostekake a la lavkarbo. Holder med halv porsjon, så jeg lager to kaker av en mix. Den ene kan jo da fryses til senere bruk. Lager da ostekakefylling etter eget hode, eller etter oppskrift fra forumet. Mandelkakemiksen har en del grove mandelbiter i seg så det passer godt i en ostekake synes jeg. Jeg liker at det smaker krydder av kaken, da minner det meg om krydderkaken jeg IKKE kan spise lengre

Arkine, du må nesten prøve å gjøre deg opp en mening selv - vi har alle så forskjellig smak, så det kan jo ha med forventninger å gjøre også. Jeg serverte 40 gjester ostekake basert på mandelkaken som bunn i 40-årsdagen min - og det ble ikke mye igjen kan du si, selv om jeg hadde MYE annet til dessert også! (Blant annet cappuchino-smoothiesen fra spisdegslank )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat