|
Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse
jeg vil bare fortelle en annen side av p-sprøyte "debatten".. .det er sant at veldig mange bruker lang tid på å få mensen tilbake, og ikke minst bli gravide! men jeg har ved to tilfeller blitt gravid fordi jeg rett og slett glemte ta sprøyta! første gangen var jeg ikke i ett fast forhold, og slettes ikke klar for å få barn. Ung som jeg var så tok jeg abort. Andre gangen resulterte i den fantastiske sønnen jeg har idag. Han var slettes ikke planlagt; for jeg gikk jo på p-sprøyta. Men vi reiste på ferie, og datoen for ny sprøyte var ikke i tankene mine gitt! og vips der var vi gravide!!
Så det er ikke alle som har/får store problemer med den. for meg tror jeg ikke at jeg skal skylde på den for at vekta er som den er.. Det er det nok mange andre årsaker til også. bl.a cipralex.. som jeg fikk en periode da livet mitt var helt på utur. da raste vekta opp 13kilo før jeg fikk sukk for meg!!
Det beste med denne sprøyta, for meg, er at jeg slipper mensen. Men jeg slipper ikke unna smertene ved "mensen" de er der fremdeles!
|