Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-10, 01:08   #4
sæterjenta
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 50
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

P-piller var et alternativ for meg, da de Diane-pillene som du nevner, men jeg sliter med depresjon i utgangspunktet og etter å ha gått på p-piller pga mensen så gikk jeg rett ned i kjelleren...så det skal jeg aldri gjøre igjen, putte i meg slikt, jeg var på randen til selvmord på p-piller Det er bare snakk om flaks at jeg lever..så aldri aldri aldri mer slike ting!

Da vil jeg heller ha masse kviser..selv om det gjør vondt og ikke er pent

Ja, jeg tror at kvisene kan henge sammen med maten, men jeg trodde ikke at lavkarbo-mat var "det samme"? Jeg vet at når jeg spiste høykarbo og inntaket av godteri og sjokolade i helgene var tilstede så var kvisene veldig utbredt(hehe) på mandagen.... De gikk litt bort når jeg kutta ut sukker, men for meg var det (er) et mye større problem enn bare tenåringshormoner. Ser på søskna mine også, at det er mye mer enn bare tenåringshud. Men det sliter på selvtilliten, selv om jeg vet at det er tåpelig å la meg påvirke av det...men det fører meg liksom rett tilbake til ungdomsskolen

Skal teste nå fremover om kostholdet kan ha noe si, altså fjerne det jeg tror som påvirker meg. Men får høre med legen om jeg er aktuell for tetracyclin når jeg skal dit i desember... (kan en lege si nei til slikt, hvis en selv vil gå på det`?)

Hmmm...du sier noe der, ang p-piller og depresjon. Tenkte ikke på det da, men ser nå at jeg faktisk var i dårligere i forhold til depresjoner selv når jeg gikk på dem. Aldri tenkt over før.

Forøvrig har jeg vært hjulpet før av homøopat, fikk noe som tok bort de dypeste betennelsene. Var vel på din alder da. Har prøvd det meste, men det er ikke så lett å få bukt med. Nå går jeg til akupunktør, og når jeg fikk noe som skulle stabilisere kroppen og også stimulere stoffskiftet så ble huden litt bedre.

Tror ikke det skal være noe problem å få tetracyklin. Jeg behøvde bare spørre. Såframt du ikke sliter med nyrer, for det kan visst være ganske belastende på de. Forøvrig kan det være lurt å få i seg melkesyrebakterier når du bruker de, da de kan forstyrre den naturlige bakteriefloraen nedentil og skape kløe, og melkesyrebakterier kan motvirke noe av problemet.

Ellers vil jeg tipse deg på hudpleie fra Cliniq, om du ikke har noe du er fornøyd med i dag. Har bare prøvd noen uker foreløpig, men ser ut til å ha en positiv virkning.

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat