|
Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?
Mange fine svar og jeg er enig i mye av det dere skriver
"Greit" å vite at flere ser på det å være sammen "for alltid" faktisk er mulig, uansett alder. Greit, jeg har faktisk fått en del reaksjoner, negative, men hvem er de som har rett til å påstå at bare fordi jeg er 20 år så er det umulig å finne den personen en ønsker å være sammen med "for alltid"?
Jeg skal aldri påstå at det er helt 100% sikkert at vi er sammen "for alltid", men det er det jeg håper på, tror og føler. Den følelsen av å være så forelsket at verden er helt perfekt er gått over, men jeg kjenner fortsatt den kriblendes følelsen av å tenke på henne, jeg blir glad når jeg tenker på henne. Joda, noen ganger er hun så sinnsykt plagsom, alle de uvanene, men jeg er jo helt likens. Jeg har sikkert noen helt forferdelige uvaner (som vi later som om jeg ikke vet om ), men allikevel så er det så mye mer som er enn de uvanene.
Når jeg ser for meg min fremtid ser jeg definitivt henne der (og det jeg vet at hun gjør med meg også, for det har vi pratet om). Vi har pratet om nettopp det å vokse fra hverandre, slik som så mange sier at de gjør, og vi begge tenker noe ala det nattfisk skriver. Vi begge tenker også at et forhold er ikke bare-bare uansett alder og hvor lenge en har vært sammen, en må faktisk arbeide for at et samliv skal være mulig. En må møte hverandre langs veien, en må inngå avtaler og kompromisser for at ting skal fungere. Er en uenig i noe må en prate seg frem til en løsning...vi vet alt nå at vi har forskjellige tanker om blant annet interiør og kosthold. Jeg liker det lyst og litt romantisk, men samtidig fargerikt..jeg er også superengasjert i hva jeg spiser og den dagen vi får barn så er jeg fast bestemt på at dem ikke skal vokse opp på fast food ala mc donalds og mat rik på raske karbohydrater. Jeg vil heller ikke lære dem å spise godteri o.l Hun elsker mørke møbler og er enig med meg til en viss grad ang kosthold, men mener at jeg er litt ekstrem. Ok, dette var egentlig bare litt teite eksempler på forskjellene hos oss, men det jeg prøvde å skrive var at vi er tross alt to forskjellige personer i et forhold, vi må faktisk arbeide for å holde sammen - det krever litt av oss begge hvis vi skal være sammen "for alltid" som jeg så fint drømmer om.
Jeg satser på at det er mulig jeg 
Viser det seg derimot at vi ikke er ment for å være sammen "for alltid" så ja, da skjer det, uansett alder.
oi......litt av et innlegg.... jaja