|
Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Hei!
Siden -07 har jeg gått på Depot Provera som er en p-sprøyte. Den liker jeg veldig godt, men vet ikke om kroppen liker den.
Dvs. Jeg stod på den i tre år og cystene ble bare flere og flere. Nå har jeg stått uten noen ting som helst siden mars/april da den sprøyta som ble satt i januar gikk ut. Det tok meg tre måneder før menstruasjonen kom i gang, og nå er den helt på trynet. Altså, en uke med, en uten, så tre uker med, en uke uten og ni uker på. Slik fortsetter det.
Jeg fikk konstatert 3 cyster (HURRA!) i mai/juni, og nå regner jeg med at det er ingen... Jeg funderer litt på hvordan det vil være å begynne på nytt med Provera... Det jeg frykter mest er vektoppgang, men nå har jeg jo så god kontroll på det hele? Kanskje det ikke gjør noe?
For jeg er så lei av denne uregelmessige faktoren... Kan jo aldri ha på meg noe lekkert lengre i frykt...
Huffhuff. Jeg syntes det burde blit litt mer "advaringer" mot Depot provera. Gikk selv på den i ca ett år. De første 5-6 månedene la jeg på meg TI KILO! Er veldig ømfintlig for hormonprevensjon og går lett opp i vekt, men aldri så mye som på denne. Når jeg bestemte meg for å slutte var jeg mensfri i 2 måneder før det plutselig sa pang og jeg hadde mens sammenhengene i 9 uker og måtte begynne på p-piller ( ) for å få det til og stoppe..

|