Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-10, 15:42   #8
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 48
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: DÅRLIG kosthold på SFO

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er helt enig i at det skal tas spesielle hensyn til barn med allergier, ADHD/ADD etc. Der mine barn gikk på SFO var det ALDRI noe problem!

Men, dersom dere vil at det skal servere fullverdige måltider laget fra bunnen av, må dere også være villig til å betale for å ha minst en fulltidsansatt kokk på SFO!
Det er ikke barebare å lage full middag fra bunnen av til 130 barn som det er på "vår" SFO! Det er ganske dyrt og veldig tidkrevende!
De som jobber på SFO er ikke ernæringsutdannet, de er få voksne pr barn og kan ikke være overalt samtidig!

Jeg er enig med Kitt her. Det er store prisforskjeller det er snakk om når det gjelder de "sunne" og "usunne" matvarer. Jeg jobber på en barneskole og har for tiden tredjeklasse. Alle barn på denne SFO`en får den maten de trenger hvis de har allergier, men jeg ser også at det er mye syltetøy o.l ute å går. Men jeg ser også at det står noen ganger kun en eneste person og skal planlegge og organisere mat til 150 SFO`barn. Da er det vanskelig å finne tid til å kutte grønnsaker o.l. Problemet må taes høyere opp i systemet hvis det skal ha noe håp om å gå igjennom. Det må i første omgang bevilges mere penger til flere ansatte. Min erfaring her er at de som jobber på SFO snur og vender på hver eneste krone og bruker tid på å finne billigst butikk osv.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat