|
Sv: Gravid, hva nå?
Hei!
Jeg er også gravid, 13+4 eller hvordan det er man regner.. Ikke helt inne i det her ennå.. =)
Er også kjempelykkelig over å vente barn, men har fått en utrolig appetitt, og har gått mye i HØYkarbo frem til nå. Har vært litt av og på lavkoarboen det siste året, etter at jeg hadde nådd vekten jeg ønsket. Men jeg har gått opp ca 5 kg allerede, og mener å ha lest at du ikke skal opp mer enn ca 2 kg de fire første md.. Føler jeg må stramme inn litt før det går skikkelig skeis.. Har en venninne som gikk opp 32 kg under sitt svangerskap, og er ikke int i det samme.. Ønsker heller ikke en nyfødt som er foret med sukker gjennom et helt svangerskap..
Synes selv det er fryktelig vanskelig å kjøre mer moderate opplegg.. Er et enten-eller menneske.. Er vel derfor lavkarbo har funket så bra for meg. Man bare MÅ ligge unna visse matvarer, i stedet for å måtte begrese inntaket av brød, sjokolade og pottis..
Vel, mange ord uten å ha kommet noe lenger.. Men jeg lurer også fælt på dette her. Husker å ha lest litt om dette for et par år siden. At det ikke er bevist at det kan være skadelig for fosteret, men at det er forsket for lite på det til at man tørr å anbefale lavkarbo til gravide. Men jeg mener og det må være mye bedre å spise lavkarbo enn å sitte og stappe innpå med sjokolade, boller og annet djevelskap.. Får jo bare sug etter mer hele tiden..
Hvis noen har erfaring med lavkarbo og graviditet, er vi i alle fall minst to stykker her inne som gjerne tar imot info.. =D