Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-10, 12:55   #28
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Når er man egentlig fornøyd ...?

Jeg var egentlig fornøyd og sa meg ferdigslanket da jeg kom ned på 64 kilo. Men etter to år på lavkarbo så var jeg også blitt så glad i lavkarbomaten at jeg liksom bare fortsatte å spise sånn som jeg var blitt vant til. Med det resultat at jeg gikk ned sju kilo til, uten å tenke over det engang. Jeg prøvde ikke heller. Kroppen bare justerte seg ned dit den ville være. Selv synes jeg nå at jeg er blitt for mager og kunne tenkt meg litt mer kjøtt på beina, men på lavkarbokosthold ligger kroppen dønn fast på 57 kilo åkkesom.

Tror ofte at kroppen bestemmer selv hvor den vil være på vekta.

Men "fornøyd"...tja, si det?! Det sitter vel mer mellom øra enn andre plasser? Jeg tror det er viktig å ha en bevisst prosess omkring sine tanker, følelser og holdninger knyttet til mat, vekt og selvbilde, samtidig som man går på lavkarbo eller andre "slankekurer" og kosthold. Man kan ikke bare fikse på symptomene (overvekt), man må også prøve å jobbe med årsaken til at det ble sånn i utgangspunktet.

Mvh, Nic

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat