Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-10, 00:07   #21
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Når er man egentlig fornøyd.....?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tjaa. Til syvende og sist vil jeg nok ikke si meg fornøyd før jeg har en BMI innenfor normalområdet, men da mener jeg 24,9 - ikke mye lavere. Grunnen til det er vel mest at da føler jeg kanskje at jeg har "på papiret" at jeg ikke er overvektig lenger, selv om jeg husker at jeg var fornøyd selv da jeg en gang i tiden lå rundt BMI 26. Vet at disse tallene også er ganske meningsløse, egentlig, men jeg vil så gjerne at vekten min skal være "uangripelig", og liksom være helt sikker på at jeg ikke har overvekt som kan skape tilleggssykdom for meg.

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Skal jeg ha BMI under 25 må jeg veie under 53 kg. Det veit jeg ikke om jeg gidder :P

Jeg har hørt at forskning har vist at de som har BMI rundt 27 er de som lever lengst og er friskest. Så kanskje man ikke trenger å stresse med å komme ned til under 25? Jeg vet ikke helt hvor jeg har hørt det da. Så jeg har desverre ikke noe kilder å vise til. Jeg tror at helse absolutt ikke kommermed BMI-tall. Muskler, fett, beinmasse og mange andre ting har mye å si for det tallet. Og på lavkarbokonferansen var det noen som sa at helsefordelen ved lavkarbo kom også uten vektnedgang. Tenk for en helsefordel vi får av både lavkarbo og vektnedgang.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat