|
Trenger tips om bake-eksperimentering
Jeg har i den senere tiden fått tilbake litt av lysten på å eksperimentere på kjøkkenet. Det jeg har eksperimentert litt med tidligere er stort sett bare middagsmat og ulike krydder, men nå har jeg lyst til å prøpve meg på litt baking. Jeg har veldig lite erfaring med baking generelt, hverken høykarbo eller lavkarbo, men jeg har et par oppskrifter på kaker som jeg elsker og som jeg gjerne vil forsøke å gjøre lavkarbovennlige. Hvordan vil dere anbefale meg å gå frem?
Melerstatning: Er mandelmel ok? Hvor får man i så fall kjøpt dette? Hvor mye bruker man sånn ca i forhold til den opprinnelige melmengden? Andre forslag til hva man kan bruke i stedet for mel (Helst ikke proteinpulver, da jeg ikke er særlig begeistret for ettersmaken man får av det)
Søtstoff: Hva slags søtstoff er best å bruke i bakverk og hvilke mengder i forhold til sukker? Splenda syns jeg er greit siden 1 dl Splenda= 1dl sukker, men jeg mener å ha hørt at smaken kan bli litt bitter dersom man bruker store mengder Splenda?
Ellers tar jeg imot alle gode tips dere måtte ha til en liten newbie i bakeverdenen 
|