Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 15:47   #13
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Må putte noe i munnen hele tiden

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du spiser kanskje for lite fett, rett og slett! Roastbeef er jo mager GR- mat og salat er jo ikke akkurat langtidsmettende, da! Selv med litt olje etc.

Du sier noe - så var det denne fettfrykten, da Sliter med hodet hver gang jeg har spist noe "fetende", selv om jeg har skjønt at jeg bør revurdere hvilke matvarer jeg anser som "fetende"

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg sliter smed å måtte putte i meg noe hele tiden! Kan spise selv om jeg egentlig er stappmett, faktisk!
Problemet blir jo når legen min sier: mål blodsukker 2 timer etter hvert måltid!
Men atte....... det går da vel ikke to timer mellom hver gang jeg putter noe i munnen???
Så nå må jeg skjerpe meg frem til jeg skal til dia- spesialist om 4-6 uker eller sånt! Kanskje jeg går litt ned i vekt også, nå r jeg på en måte må spise etter klokken! Eller ikke spise etter klokken, eller....

Bevisstgjøring er sikkert nøkkelen, men det er tungt å gå og være bevisst hele tiden, synes jeg. Noe av grunnen til at jeg ikke følger en spesiell diett, er at jeg får mark av å ikke "få lov" å bestemme selv - jeg er også redd for at jeg kommer til å skli fort ut dersom ikke endringene kommer litt naturlig. Håper kontroll hos dia-spesialist går bra, da

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat