|
Sv: Må putte noe i munnen hele tiden
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Det kunstige søtstoffet (evt karbene) man får i seg gjennom en tyggis er vel neppe så store mengder at man trenger å bry seg mener nå jeg 
En del studier viser at tyggis kan stagge sulten og søtsuget, men det er jo også mange som føler at de blir mer sulten av det, så det er vel individuelt. Jeg personlig syns det hjelper med tyggis når jeg har behov for å småspise eller bare putte noe i munnen, for da er jeg jo egentlig ikke sulten. Er man derimot virkelig sulten så må man jo spise litt mat 
Jeg pleier å få veldig mageknip av tyggis, ellers var det en god tanke. Te med suketter også, hvis jeg ikke har spist rett før. Tror ikke jeg tåler kunstig søtning så godt 
Idag spiste jeg frokost kl. 07.15 i bilen på vei til jobb. En skive sesamfoccacia med roastbiff og remulade. Fikk ikke i meg skive nr. 2, var ganske mett. Ved lunsjtider spiste jeg en tallerken salat med feta og litt oliven. Litt olje fra feta-marinaden på. Innimellom drikker jeg ganske mye vann, og nå kjenner jeg at det er på tide å fylle opp snart. Er måltidene mine kanskje litt små? Jeg føler meg jo mett når jeg har spist, men det varer jo ikke heeeeele dagen heller, da 
|