|
Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Har hatt stillstand så mange uker så må vurdere noe "nytt" 
Gikk opp 200 gram på første uka av SDS nå igjen (har hatt 4 uker før sommeren også, deretter hjemmelaget SDS). Antakeligvis fordi jeg trener ganske hard styrke 3 ganger i uka... av erfaring fra tidligere også så klarer jeg ikke gå ned i vekt når jeg trener... kroppen bygger muskler... og nei jeg har foreløpig ikke merket særlig på målene 
Kunne egentlig tenkt meg en diskusjon om hva som skjer i kroppen når man har gått så lenge på lavkarbo (15 mnd). Jeg har 50 % av tida målt og veid, og spiser jo stort sett da samme antall karbo og kcal hver dag. Blir dette for forutsigbart for kroppen slik at den slutter å slippe? Vekta mi nå er den jeg har hatt "lengst" i mitt voksne liv, er det da tyngre å komme seg over dette platået? Burde man spise mer variert, altså litt mindre mat en dag og litt mer en annen dag , inkludert både karbo og kcal?
Jeg er ikke ute etter en "unnskyldning" for å skli ut altså - jeg blir dausjuk av karbomat pga chrons', slik at jeg bare lurer på om man - altså JEG bør tenke litt nytt?
Finnes det noe informasjon om dette annet enn de fine trådene vi har her på forumet? Jeg mener, lavkarbo-retningene har jo gode retningslinjer for starten, og hvordan gå ned i vekt - men hva skjer om man bruker myyye lengre tid enn gjennomsnittet på dette - slik at man som meg da feks har holdt på i 15 mnd og det fremdeles er 10-15 kg igjen å ta av? Ren skaldeman med kjempelite karbo i et par uker kanskje? Eller en variasjon gjennom uka? Spise mer mat de dagene man trener og mindre de dagene man ikke trener?
Jeg er kjempenysgjerrig på om noen har tanker om dette - jeg er heldigvis ikke på vei til å "gi opp" eller noe, jeg er bare interessert i å justere slik at ihvertfall 10 til kan løsne... i mellomtiden nyter jeg maten, den utrolig mye bedre helsen, den fine energien (som ikke her hyper - men mer seig og utholdende) - og livet da selvfølgelig 
"Hjemme og er syk" - hilsen fra meg 
Har du testa ut alle partystoppere? Jeg går mindre ned i vekt når jeg spiser melkeprodukter og tomat (som er kjente partystoppere), men også rødt kjøtt og ulike grønnsaker hindrer vektnedgang. Jeg vil anbefale å se innpå tråden om blodtypedietten og kutte ut de matvarene som ikke passer din blodtype...
Da jeg spiste "vanlig" mat holdt jeg meg unna alle matvarene på "unngå" lista på blodtypedietten og alle mageproblemene jeg har hatt i alle år forsvant Merker det fortsatt nå når jeg spiser lavkarbo dersom jeg spiser mye av den maten fra "unngå" lista for blodtypen min(A) går jeg mindre ned i vekt og får vondt i magen 
Verdt å prøve!!!

|