Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-10, 10:40   #9
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Snart i mål - hva nå?

Litt regner jeg jo med å gå opp i det kroppen tar til seg litt mer vann igjen. Derfor skal jeg litt lavere ned før jeg kjører på med økning av karber.

Det viktigste for meg blir jo å finne en balanse. Et kosthold jeg kan holde uten problemer resten av livet, hvor jeg holder vekta stabil.

Det beste med hele denne perioden på ketolyse (og de to ukene før hvor jeg kutta ut unødvendig sukker) er at jeg ikke lenger har no sug etter brus. Jeg var kanskje ikke blant de værste før, men det gikk noen liter cola i løpet av en uke. De eneste dagene jeg sliter nå er når jeg er fyllesjuk. Men tror nok ikke jeg kommer til å begynne å drikke brus igjen. Kanskje smake et glass julebrus eller to på julaften. Kan jo hende det smaker hoppetau.

Sjokolade er det dessverre litt værre med. Får litt craving etter det noen ganger... tror det er fordi jeg har "juksa" litt med å spise Atkins Advantage (sjokoladetypen) når jeg ikke har hatt matlyst eller har vært på farta. Det opprettholder jo søtsuget. Men det er jo bedre enn å kaste i seg en supersukra melkesjokolade, så jeg får vel ikke være for sint på meg selv. Bare huske at det er som et lite måltid å regne (kalorimessig), sånn at jeg er litt obs på det.

Men.... sjekke Rema 1000 nå i lunchen for å se om de har Fedonbrødet, eller om de evt. kan få det inn snart. Så får jeg luske innom en bokhandel og se litt på den kortversjonen av Fedonboka. Kanskje til og med oppskriftsboka.

Og om jeg klarer å ligge på rundt 50 gram karbo, så vil jeg nok holde fettinntaket litt høyt også ja. Fett er jo både godt og mettende

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat