Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-10, 15:37   #1
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Snart i mål - hva nå?

Etter 10 uker er jeg snart i mål.
Litt utrolig egentlig, for jeg hadde trodd det skulle gå mye tregere mot slutten.
Riktignok er målvekta jeg satt temmelig tilfeldig. 70 kilo var liksom bare et greit tall å strekke seg etter. Ser jo at det fortsatt er litt igjen på magen, men ikke veldig mye, noe som betyr at hvis ting fortsetter som det har gjort, så bør jeg være meget fornøyd om 2-3 uker (og så kan man jo regne med at det går litt opp hvis man øker karboinntaket og det samler seg litt vann igjen).

Så... hva nå?

Jeg skal aldri tilbake til det kostholdet jeg hadde før (med store posjoner pasta 3 dager i uka, frossenpizza 2 ganger i uka og diverse møkk de siste to dagene), men jeg må jo endre litt på kostholdet. Spørsmålet blir bare hvilken retning jeg skal legge meg på nå? Fedon? Atkins vedlikehold? Best uten brød?

Jeg savner pasta, og kunne godt tenke meg ett pastamåltid i uka. Kanskje til og med to. Grov pasta så klart, og ikke så store mengder som før. I så fall peker det mot Fedon. Jeg savner egentlig ikke brød så mye, bortsett fra at det hadde vært greit til lunch de dagene jeg skal trene og salat rett og slett ikke holder meg mett lenge nok. Kunne fortsatt vært Fedon egentlig, bortsett fra at jeg ennå ikke har sett Fedonbrødet til salgs i noen av de butikkene jeg handler i ennå. Men så er det pizza da. Skjønner at Fedon visstnok ikke er en stor fan av pizza (men det er mulig jeg har misforstått her). Kan jo fortsette å lage den pizzaen jeg lager nå, med proteinbakemiksen til Torkil, men savner en litt mer "ordentlig" bunn til tider.

De andre forumene er så tomme, og jeg blir usikker på hva jeg vil. Er det noen med erfaring fra Fedon, Best uten Brød eller Atkins som kan komme med noen tips (uten at jeg må kjøpe alle bøkene for å lese meg opp - er ikke fattig, men liker ikke å kjøpe en hel masse ting jeg ikke trenger)?

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat