Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-05, 00:13   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Er enig med Ssskaldeman og TheMonk i at kalorier ikke skal bety noe.... for de som spiser lavkarbo og har "normal" forbrenning/stoffskifte og kropper som fungerer sånn nogenlunde "normalt"

MEN

det er det ikke alle som har - og for disse må man også sjekke om kaloriinntak kan ha noe å si. Jeg har testet og prøvd dette i over 20 år og jeg kan iallefall si at om JEG hadde kjørt i meg 2000 kal i et måltid, så hadde kroppen min sagt STOPP - uansett hvor lite karber jeg hadde spist. (Om dere bare ante hva "tester" jeg har utsatt kroppen min for i vektnedgangens tjeneste !! ) Alle er ikke like - alle kropper funker ikke likt (noen funker svært dårlig) - og vi må ikke gå med skylapper og tro at streit lavkarbo funker for alle. For det gjør det absolutt ikke. Det var en gang en mann som reiste seg opp under et foredrag Dr. Atkins holdt på et av USA's universiteter. Han spurte "WHO DIED AND MADE YOU GOD ?? ". Det var ganske godt sagt/spurt syns jeg. Hvorfor han spurte vet jeg ikke, det er uinteressant i denne sammenhengen. Men vi må iallefall ha klart for oss at der ikke bare er en vei til målet. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt en lavkarbo verden - og en verden hvor lavkarbo funket for alle - å hvor skjønt det hadde vært ! Men slik er det altså ikke..... Dessuten er lavkarbo er vidt begrep etterhvert, men det er en annen diskusjon og en annen tråd !!