Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-10, 10:16   #7
blucher
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
blucher er på en erverdig vei

Sv: Blir så frustrert.

Jeg har i grunnen ikke gått så hardt ut og proklamert mitt LCHF-kosthold 'offentlig', jeg. Hvis jeg er nødt, så sier jeg at jeg holder meg unna karbohydrater, altså mel og sånt med begunnelse at jeg føler meg bedre i kroppen. Det med økt fettinntak har jeg latt være å si noe om - mulig jeg er feig, men... Jeg sier dog gjerne at jeg ikke er redd for fett, da, det er jo noe.
Imidlertid sliter jeg litt i heimen nå, og må nok lese meg mer opp på dette med margarin. Min mann kan til nød steke i olivenolje, men vil aller helst steke i Melange margarin. Så nå må vi faktisk steke maten hver for oss, for jeg nekter å spise noe som er stekt i margarin, men har ikke orket å lese meg opp så jeg klarer å forklare hvorfor, bare at det er ikke bra fordi det er kunstig fremstilt, liksom.
I går ville han gjerne bruke en ferdig woksaus, men la til 'Men du kan vel ikke spise det da, du'. Jeg vil jo ikke være fanatisk heller, men leste på de to ulike pakkene vi hadde, og sa at jeg vil gjerne bruke denne, som det er minst karbohydrater i. Som jeg også sa, jeg spiser jo karbohydrater jeg, ellers kunne jeg jo ikke sagt ja til wokgrønnsaker heller, men jeg vil spise så lite som mulig. Han har selv spist lavkarbo en god stund, men har slappet litt av på en del ting etterhvert (spiser pizzabunn av fint mel, lomper, knekkebrød og litt annet brød etc), så han synes jo jeg er fryktelig fanatisk for tiden. Litt tungt her akkurat nå, som dere skjønner Han er dog helt enig i min aversjon for poteter og pasta, da, det er jo noe.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat