Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-10, 23:43   #4205
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå var jeg litt usikker på om jeg skulle poste dette spørsmålet i håndarbeidstråden eller her, men jeg forsøker her først

Saken er at jeg holder på å strikke denne kjolen. Jeg er ferdig med selve kjolen, og mangler halsen, heklekant og montering. Men jeg skjønner virkelig ikke hvordan halsen skal bli! Jeg klarer ikke å se det for meg, og jeg ser det heller ikke ut fra bilde, og jeg skjønner det hvertfall ikke ut fra forklaringen i oppskriften. Er det noen som har lyst å hjelpe meg gjennom? Jeg strikker den i str. 6/9 mnd, og har lagt av 11 masker til halsen. I oppskriften står det at man skal strikke opp ca. 40-54 masker til hals, inkl. de man har lagt av. Dette skjønner jeg hvertfall ikke, betyr det at det er valgfritt? Ut fra sånn jeg skjønner det, må man se det an ut fra størrelse på kjolen. Så skal den bare strikkes vanlig fram og tilbake. Men da er den jo løs? Skjønner ikke noe, og føler meg ganske teit ...

Her er hele forklaringen til halsen: Hals: Strikk opp ca 40 til 54 m (inkl m fra tråden foran) rundt halsen på rundp 4,5 med 1 tråd i hver kvalitet (= 2 tråder). Strikk frem og tilbake på p fra midt bak. Strikk 1 p rett fra vrangen og 1 p rett fra retten, deretter felles det løst av med rett fra vrangen.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!