Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-10, 14:02   #18
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Grønnsak spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ja, Gracella, jeg er klar over det..men tenker at det er bedre å få i meg noe enn ingenting.
Ser forøvrig og så at jeg glemte å skrive Avocado...Jeg spiser minst én avocado i uka og... Det er noe jeg aldri før har spist, ikke engang smakt. Men etter oppstart på ketolyse måtte jeg smake. Og det er jo kjempegodt

Men det er ikke alle som er klar over det, så det kan nok ikke sies for ofte .
Mange er vant til å tenke Grete Roede, og det er salat salat, liksom .
Avokado bruker jeg så ofte jeg kan, enten i salater eller i avokado-lime smoothie...

Angående det å veie/ikke veie grønnsakene, så kommer det an på hva man spiser og hvor mye.
Løk f.eks, er ketolysemat, men inneholder ganske mye karber pr gram. Og den er tung, så det skal ikke så mye til før det blir litt mye karber. Tomat likeså, det er jo egentlig en frukt, veier ganske mye og har relativt mye karber pr 100 gram. Så hvis du lager deg en tomat/løksalat, så kan du ha dekket en god del av dagens karbokvote uten at man er klar over det.

Jeg kan også tenke meg at søtpaprikaen har mere karber enn vanlig paprika og at en del av de småtomatene også har mere karber enn "vanlige" tomater. Selv har jeg lyst til å spise de slik jeg spiste druer før i tiden....

Allikevel skal det litt til for at man går ut av ketosen ved at man bare spiser grønnsaker. De fleste vil være i ketose, selv om de spiser rundt en 50 gram om dagen. Men det kan være at vektnedgangen stagnerer hvis man spiser for mye karber.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat