|
Sv: What to do??
Jeg syns litt synd på mannen din, jeg. Sukkersuget eller junkfoodsuget forsvinner individuelt. Selv om du har mistet alt sug, så er det litt galt å måle han opp mot deg. Det blir litt det samme prinsippet som Kari Jaquesson forfekter "Det er bare å ta seg sammen, jeg har jo ikke sug lenger, så da skal ikke han ha det heller". Dette er satt på spissen. Bivirkninger av å legge om kosten dramarisk varierer. Noen sliter med hodepine og blir irritabel i ukesvis.
Uten å ville starte en kjønnskrig her, ville dere ikke vært indignert hvis det var en dame som skrev inn og fortalte at hun og mannen hadde vært på lavkarbo i tre uker. Hennes mann hadde mistet alt søtsuget, men hun strevde fortsatt med sug. Og tror dere ikke han kom hjem og hadde kjøpt McDonaldsmat til guttungen!
Jeg kan tenke meg at det hadde kommet en del krasse tilbakemeldinger om hvor hensynsløs han var. Tok ikke hensyn til sin kones plager.
Og ja, jeg har gitt ungene så usunn mat mange ganger, jeg er ingen helgen! Så jeg forstår godt at gutten din var lei seg og at du kjøpte McDonalds til han. Mammaer vil trøste. Det er naturlig. Men jeg forstår mannen din også, hvorfor han ble sur og irritert. Gi han et par uker til og han kommer over det. 
|