Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-10, 02:27   #143
Pearle
Juniormedlem

Pearle sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Pearle er på en erverdig vei

Sv: Septemberstarternes veietråd

Hei
Jeg er ny her inne, selv om jeg har smug kikket en del ganger. Begynte på Easylife 1/9 og er pr idag 15,2 kg lettere. 77 kg har jeg ikke veid på mange år, nærmere bestemt 15 år. Så sånn sett går det kjempe bra.
Men...jeg har så forbasket lyst på karbohydrater. Trodde kanskje at suget skulle være over nå. Men pizzaen og chipsen til ungene, i helgene, holder på å ta knekken på meg.
Det som holder motet oppe er at jeg ser for meg å kose meg med mat i jula. Frem til nå har jeg vært i ketose (bekreftet på legesenter jevnlig) og vil prøve å være det til rett før jul. Jeg har kun spist rent kjøtt eller fisk+ grønne grønnsaker en gang i uken. For å ikke bli "dårlig" på julaften, bør jeg kanskje spise litt "ulovlig" mat for å venne magen til det?
Kjenner at jeg er livredd for å begynne å spise mat igjen. Tenk om jeg ikke tar av mer da? Planen videre er at når jeg er ferdig med det første halve året, vil jeg spise lavkarbo i ukedagene og ha en dag i helga der jeg vil kunne kose meg litt (med søtsaker eller en god middag). Selvfølgelig må jeg fortsette med jevnlig trening (nå trener jeg 6 ganger i uken).
Håper å få mange gode tips her inne etter hvert. Det er godt å vite at man ikke er alene med alle sorger og gleder.

Hm, det var vist mange år siden jeg registrerte meg her inne;-) Noen som vet hvordan jeg kan forandre skilpadden min??