Tråd: Hmm...
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-10, 22:59   #27
vimseguri
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
vimseguri er på en erverdig vei

Sv: Hmm...

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Hmm, skjønner at du liker GR. Det er et veldig godt resultat. Men 10 mnd=40 uker= vekttap på 1 kilo pr uke i gjennomsnitt. Det er rått mye. Jeg kan drømme om et slikt resultat, menmen... hva skjer etter slankekuren? Høres ut som om du har lagt på deg like mye?

Og jeg er ikke nedlatende, langt ifra. Jeg har gått ned bra på Atkins, og så begynte jeg å spise "vanlig" igjen. Det var jo så mye "styr" med lavkarbo. Det endte opp riktig galt, jeg la på meg hvert kilo og masse mere, ble trett og i elendig form. før jeg visste hva som skjedde, spiste jeg altfor mye. Her kan du lese hvor j----ig jeg spiste den siste tiden: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=25 Jeg må antagelig spise et lavkarbokosthold resten av livet, hvis jeg ikke vil gå opp i vekt.

Problemet skjer etter en slankekur, når en kan spise "vanlig" igjen. Nei, en kan ikke gå tilbake til å spise som før. Du bør tenke over om du liker lavkarbo-mat og vil leve på et lavkarbo liv også etter slankekuren. Du kan spise litt mere karbo, men bør ikke gå over på et karbohydratbasert kosthold.

Hvis du velger GR, så må det være fordi du liker den maten bedre enn lavkarbo. Og da bør du regne med å være veldig forsiktig med å øke matmengden. Kroppen vil være på sparebluss, og klar til å prøve å øke vekten igjen. I realiteten må du endre kosthold for livet der også, og være veldig strikt med utskeielser.

Etter det jeg har lest, så går en lettest ned i vekt første gangen en slanker seg. Det er ikke sikkert du vil gå ned så fort og så mye nå, uansett hva du velger. Bare at du må ha litt is i magen.

jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det.
Vet godt at GR er like mye livsstilsendring resten av livet som Lavkarbo er. men velger jeg GR nå igjen,så skal jeg selvfølgelig komme meg på hold vekten kurs etter slankekuren,noe som jeg tror gjør det lettere å klare seg også etter at kiloene er borte... jeg liker veldig godt den magre maten som er en stor hoveddet av GR sitt kosthold,derfor jeg vakler litt nå... føler liksom at GR kostholdet er noe jeg vil leve emd resten av livet og føle at det er greit... selvom lavkarbo passer for mage andre,så trenger det n ødvendigvis ikke være løsningen for meg... vet at 2 uker er lite og har tenkt å prøve litt til,men ettersom tankene drar meg mer mot GR så føles det mer riktig.. dette går ikke på vekttap i det hele tatt,men hva som er komfortabelt... hvis du skjønner hvor jeg vil??

vimseguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat