|
Sv: Hmm...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
To uker er litt lite å ta en avgjørelse på om dette er rett kosthold for deg. Nå vet ikke jeg hvor mye du har satt deg inn i lavkarbo og ketolyse? Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang - ønsker du å bruke lavkarbo kun for å gå ned et par kg - eller er dette noe du ønsker å leve på resten av livet? Lavkarbo er ikke en hurtig-kur, hvor man kan gå tilbake til høykarbo-kosthold etterpå. Vel -du KAN - men mest sannsynlig vil du ende opp med å gå opp i vekt - det viser mange historier.
Vær tålmodig, jobb også mentalt med denne kostholdsendringen. Bruk forumet, søk opp det du lurer på - de fleste spørsmål er spurt fra før av - og besvart 
Se også om du kan finne annen motivasjon enn vekttap, feks at du blir mindre i omkrets, at du får helsemessige bedringer osv. Vi er alle så forskjellige - du er så heldig at du har gått ned 5 kg første uken, jeg har nå gått ned 10 kg siden april... og de første 6 MND på lavkarbo gikk jeg ikke ned et gram... nå har jeg bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet - og jeg tror det har berget meg fra å "gi opp". I tillegg til at jeg blir fryktelig syk av vanlig mat nå da... Dette kostholdet er ikke en lettvint løsning på overvekt - det er en livsstil som gir mange fordeler. Som alltid når man skal lære seg noe nytt tar det tid å sette seg inn i, enda mer tid å bli vant med, og litt mer tid før det føles som en naturlig del av hverdagen - så...
Be patient my friend... 
skjønner hvor du vil er nettopp det jeg ikke vet,om jeg vil leve på lavkarbo resten av livet...derfor jeg er så usikker nå. vil at det skal føles riktig for meg....jeg personlig føler ikke at lavkarbo er en livsstil med mange mer fordeler enn f.eks.GR. ikke for MEG iallefall
Sist redigert av vimseguri : 13-11-10 kl 23:02.
|