|
Sv: Hmm...
To uker er litt lite å ta en avgjørelse på om dette er rett kosthold for deg. Nå vet ikke jeg hvor mye du har satt deg inn i lavkarbo og ketolyse? Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang - ønsker du å bruke lavkarbo kun for å gå ned et par kg - eller er dette noe du ønsker å leve på resten av livet? Lavkarbo er ikke en hurtig-kur, hvor man kan gå tilbake til høykarbo-kosthold etterpå. Vel -du KAN - men mest sannsynlig vil du ende opp med å gå opp i vekt - det viser mange historier.
Vær tålmodig, jobb også mentalt med denne kostholdsendringen. Bruk forumet, søk opp det du lurer på - de fleste spørsmål er spurt fra før av - og besvart 
Se også om du kan finne annen motivasjon enn vekttap, feks at du blir mindre i omkrets, at du får helsemessige bedringer osv. Vi er alle så forskjellige - du er så heldig at du har gått ned 5 kg første uken, jeg har nå gått ned 10 kg siden april... og de første 6 MND på lavkarbo gikk jeg ikke ned et gram... nå har jeg bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet - og jeg tror det har berget meg fra å "gi opp". I tillegg til at jeg blir fryktelig syk av vanlig mat nå da... Dette kostholdet er ikke en lettvint løsning på overvekt - det er en livsstil som gir mange fordeler. Som alltid når man skal lære seg noe nytt tar det tid å sette seg inn i, enda mer tid å bli vant med, og litt mer tid før det føles som en naturlig del av hverdagen - så...
Be patient my friend... 
|