|
Sv: Gir snart opp
Opprinnelig lagt inn av Lisso, her.
Ok... En typisk dagsmeny:
Frokost: 2 oopsilapper med smør og ost eller salami og majones. I helgene er det 1 eller 2 egg med ca halv pakke bacon til. Men det orker jeg ikke spise hver dag. Både fordi det tar tid, og jeg kommer til å bli dritlei!
Lunsj: Salat med bittelitt løk, en god dæsj fetaost, 1 avocado, olje, og en halv kylling med skinn, eller reker...
Middag: 1 kotelett med brokkoli, litt løk, asparges, sopp og saus av fløte og smør og krydder.
Evt kvelds/mellommåltid: oopsilapp med pålegg, evt kyllingvinger, litt baconcrisp...
Og masse vann.. 2-3 liter hver dag!!
Har forøvrig ikke vært ute av ketose en eneste dag. Den slår ikke veldig ut i farge, men siden jeg drikker så mye vann, tenker jeg at det har en sammenheng....
Jeg gikk 6 mnd uten å gå ned - og måtte redusere på kcaloriene for å få vektnedgang. Hvor gammel/høy/tung er du pr i dag? Hva er BMI'en din? Du kan jo regne ut basalforbrenningen din (google it ) og regne kcal noen dager for å se hvordan du ligger an kcalorimessig også. I tillegg kan det være greit å regne ut forholdet mellom fett, karbo og protein slik at du ser at du faktisk har noenlunde forhold, spesielt mellom protein og fett Ca 1 gram protein pr kroppsvekt pr dag er en tommelfingerregel.
Gi nå ikke opp bare fordi det ikke funker ved første forsøk - det er mange her som har måtte gjort justeringer innen lavkarbo-retningene for å finne den retningen og måten som fungerer på dem.
Samtidig kan du kanskje vurdere hva som er viktigst for deg - kun det å gå ned i vekt, eller også det å få en bedre helse? Har du merket andre positive endringer med kropp og hode siden du startet?
4 uker er ikke overvettes lang tid innen lavkarbo-verdenen, en kropp som har levd på vanlig mat hele livet trenger LITT mer tid enn 4 uker på å normalisere hormonnivå og finne utav fettforbrenningen sin også. Vær snill med deg selv, nyt maten, prøv å slutt å stress med vektnedgangen og bruk heller energien din til å prøve ut litt forskjellige varianter av lavkarbo. Slik blir du også mer kjent med kroppen din og hva DEN ønsker seg
Lavkarbo er ikke nødvendigvis vidunderkuren for slanking for alle - de aller aller fleste av har lagt ned ganske mye tid, energi og krefter i å finne det lavkarbo-kostholdet som passer SEG best - både mentalt og fysisk 
Ser Cherry rakk å svare her før jeg sender svar - og hun har mye fornuftig og si synes jeg 
|