Tråd: Gir snart opp
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-10, 16:20   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp

Opprinnelig lagt inn av Lisso, her.

Ok... En typisk dagsmeny:
Frokost: 2 oopsilapper med smør og ost eller salami og majones. I helgene er det 1 eller 2 egg med ca halv pakke bacon til. Men det orker jeg ikke spise hver dag. Både fordi det tar tid, og jeg kommer til å bli dritlei!
Lunsj: Salat med bittelitt løk, en god dæsj fetaost, 1 avocado, olje, og en halv kylling med skinn, eller reker...
Middag: 1 kotelett med brokkoli, litt løk, asparges, sopp og saus av fløte og smør og krydder.
Evt kvelds/mellommåltid: oopsilapp med pålegg, evt kyllingvinger, litt baconcrisp...
Og masse vann.. 2-3 liter hver dag!!
Har forøvrig ikke vært ute av ketose en eneste dag. Den slår ikke veldig ut i farge, men siden jeg drikker så mye vann, tenker jeg at det har en sammenheng....

Jeg gikk 6 mnd uten å gå ned - og måtte redusere på kcaloriene for å få vektnedgang. Hvor gammel/høy/tung er du pr i dag? Hva er BMI'en din? Du kan jo regne ut basalforbrenningen din (google it ) og regne kcal noen dager for å se hvordan du ligger an kcalorimessig også. I tillegg kan det være greit å regne ut forholdet mellom fett, karbo og protein slik at du ser at du faktisk har noenlunde forhold, spesielt mellom protein og fett Ca 1 gram protein pr kroppsvekt pr dag er en tommelfingerregel.

Gi nå ikke opp bare fordi det ikke funker ved første forsøk - det er mange her som har måtte gjort justeringer innen lavkarbo-retningene for å finne den retningen og måten som fungerer på dem.
Samtidig kan du kanskje vurdere hva som er viktigst for deg - kun det å gå ned i vekt, eller også det å få en bedre helse? Har du merket andre positive endringer med kropp og hode siden du startet?
4 uker er ikke overvettes lang tid innen lavkarbo-verdenen, en kropp som har levd på vanlig mat hele livet trenger LITT mer tid enn 4 uker på å normalisere hormonnivå og finne utav fettforbrenningen sin også. Vær snill med deg selv, nyt maten, prøv å slutt å stress med vektnedgangen og bruk heller energien din til å prøve ut litt forskjellige varianter av lavkarbo. Slik blir du også mer kjent med kroppen din og hva DEN ønsker seg

Lavkarbo er ikke nødvendigvis vidunderkuren for slanking for alle - de aller aller fleste av har lagt ned ganske mye tid, energi og krefter i å finne det lavkarbo-kostholdet som passer SEG best - både mentalt og fysisk

Ser Cherry rakk å svare her før jeg sender svar - og hun har mye fornuftig og si synes jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat