|
Sv: Gir snart opp
Opprinnelig lagt inn av Lisso, her.
Ok... En typisk dagsmeny:
Frokost: 2 oopsilapper med smør og ost eller salami og majones. I helgene er det 1 eller 2 egg med ca halv pakke bacon til. Men det orker jeg ikke spise hver dag. Både fordi det tar tid, og jeg kommer til å bli dritlei!
Lunsj: Salat med bittelitt løk, en god dæsj fetaost, 1 avocado, olje, og en halv kylling med skinn, eller reker...
Middag: 1 kotelett med brokkoli, litt løk, asparges, sopp og saus av fløte og smør og krydder.
Evt kvelds/mellommåltid: oopsilapp med pålegg, evt kyllingvinger, litt baconcrisp...
Og masse vann.. 2-3 liter hver dag!!
Har forøvrig ikke vært ute av ketose en eneste dag. Den slår ikke veldig ut i farge, men siden jeg drikker så mye vann, tenker jeg at det har en sammenheng....
Okei. Jeg er jo tilbøyelig til å tro at det blir for mye kalorier for deg. 100 gram avocado f.eks er nesten 400 kcal.
Det andre som slår meg er innslaget av melkeprodukter til hvert måltid. Jeg kan ikke spise melkeprodukter whatsoever om jeg skal gå ned i vekt for tiden.
Det tredje som slår meg, hvor ofte spiser du baconcrips? Det er svært salt og binder vann.
Det fjerde som slår meg er at det er for lite farger i grønnsakene dine. Torkil sier at ofte skyldes vektstagnasjon i ketose at spiser for lite varierte grønnsaker med for lite farger.
|