Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 14:37   #14
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg ønsker meg "helsekuponger" for de med lav inntekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, jeg sa ikke at du gjorde det heller
Men har jo selv i perioder hatt dårlig råd og ikke kunnet trene på treningssenter, så føler ikke det er noe folk trenger for å øke livskvaliteten akkurat. Vil man trene, så får man trent, uten medlemskap på treningssenter.. Mat skjønner jeg da..

190.000 etter skatt, er det veldig lite?
Jeg har mindre utbetalt og føler på ingen måte at jeg har dårlig råd.. Kommer jo selvfølgelig helt ann på situasjonen ellers også da.. Men har jo huslån og billån og leilighetslån og ditt og datt..

Nei, jeg føler meg ikke fattig. Men lavtlønnet. Det gjør ikke saken bedre at mannen har tjent 156 000 etter skatt. (bedre å skrive slik, så jeg ikke blander brutto og netto igjen) Han har bare fått arbeidsledighetspenger, og vi skal leve 2 voksne og 2 barn på det. Han har vært utplasert i en bedrift hele året, altså jobbet 8 timer hver dag, så vi har måttet ha full SFO, barnehage og transportutgifter for 2 voksne. Hadde han gått hjemme, kunne vi kuttet ut, eller redusert SFO og barnehage.

Klart at det finnes de som tjener mindre enn meg. Jeg var litt sur, fordi vi er 2 voksne som går på jobb 8 timer hver dag og sitter igjen med så lite. Jeg har hatt mange tunge tanker, på grunn av økonomien. Og så ser en at sjefene i matvarebutikkene tjener millioner og ikke vil spise sine egne billigvarer som er tilsatt fosfat, salt og vann... aargh, jeg ser rødt da. Og så må jeg syte og klage.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat