Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 12:14   #12
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jeg ønsker meg "helsekuponger" for de med lav inntekt

Jeg synes også det burde være lavere terskel for å få sånn "grønn resept". I Bergen benyttet jeg såvidt et treningssenter (sprek og blid?) som hadde et "friskmeldingsmedlemsskap" eller noe i den duren - man fikk i alle fall en anselig rabatt dersom man kunne medbringe dokumentasjon på livsstilssykdom (dia2, etc) fra lege. Vet ikke om det er mange andre steder man kan finne sånt, og det blir jo også litt "after the fact" om man allerede må ha utviklet sykdom for å få rabatten.

For oss som lever på AAP eller trygd har kommunen som regel et "aktiv på dagtid"-tilbud, selv om de er dårlige til å informere om det. Jeg har ikke vært helt frisk nok til å prøve det ennå selv, men jeg vet det innebærer adgang til styrkerom på friskis&svettis, og noen saltimer med qigong/yoga/sykkel, i alle fall, her i Oslo.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat