|
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?
Hos oss blir jula mest mulig lik tidligere år, med noen små sunne endringer. etter jeg begynte å interessere meg for lavkarbo så har jeg begynt å lage mere mat fra bunnen av, og det er noe vi alle har satt pris på smaksmessig 
Så i jula her blir det ikke posesaus til risgrøten, men hjemmelaget bringebærsaus uten ekstra karbohydrater i form av desilitervis av sukker, men masse masse bær i stedet 
Vi har funnet mange alternativ til sukkerfritt og lavkarbogodteri også, som kommer til å erstatte mye av godteriet. Dessuten skal jeg være flinkere til å lage hjemmelagede småkaker i år, slik at jeg kan lage sunnere alternativ.
Ellers blir det hjemmelaget medisterkake i stedet for ferdigkjøpt, pinnekjøtt og kålrabistappe. Normalt har jeg litt potet i stappa, men det blir utelatt i år. Potet blir vel servert for den som vil ha det, men for min del er det ikke noen savn. Skal heller tilføye litt flere grønnsaker enn normalt for variasjonens skyld.
Så alt i alt så ryker jeg vel ut av ketosen uansett hvordan man snur og venner på det, men skal være flink til å gå tur å prøve å forbruke litt av karbohydratene....og ellers bare kose meg med familien og nyte at vi er samlet noen dager...uten å ødelegge jula med dårlig samvittighet 
|