Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-10, 15:28   #31
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?

Jeg har heldigvis en forståelsesfull familie, så kommer til å gå rimelig greit. Tenker å ligge fra 15-50, alt ettersom hva dagen bringer. Vi spiser ribbe på julaften (med sossiser, hoho), samt multer med fløte, lavkarbo for alle penga. Endelig skal jeg smake på svoret! Det som min tidligere lavkalorifilosofi forbød meg.

Og ellers planlegger jeg å bake alternativer (rundstykker, lavkarbokake og konfekt). Så den eneste planlagte uskeielsen er en porsjon risgrøt og litt ekte geitost på mine egne lavkarborundtstykker, hihi. Jeg er ikke så glad i type julekaker, kun pepperkaker. Så det er i grunnen pepperkaker og mandarin jeg vil savne, men da får jeg lage meg en god kopp eggemelkskakao, så går det nok bra lell.

Er enig med at man kan skeie litt ekstra ut i jula, men er sikkert lurt å begrense seg og ikke gå totalt amok. Det gjorde jeg i fjor (etter laaaang slankekur) og jeg var så uheldig at to av julekiloene aldri gikk av igjen . Nå fikk jeg påvist lavt stoffskifte og det hele etterhvert, så det hadde jo sin forklaring, men jeg skulle ønske jeg hadde begrenset meg litt mer enn jeg gjorde

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat