Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-10, 10:18   #147
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Rosy, her.

Heisann
Er ny inne på denne siden og lurer på hvor jeg finner dine råd for november ;O)

Hei Rosy. Om jeg ikke husker feil, så ligger det en post med tips for nybegynnere ganske tidlig i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Gaaaad, jeg er på sykehuset nå med min sønn, og skal være her ei uke.
VELDIG vanskelig å spise ketolyse her ja, for det går i brødskive liksom.
I dag tok jeg med meg en pakke smør, en pakke baconost, fårepølse og hvitost, så smurte jeg smør og smøreost inni osten og pølsa... æsj, hater å spise så mye pålegg, så jeg tvang det liksom i meg...
Så var det TØRR kylling og ris og kjip salat til middag, så jeg måtte tvinge i meg kyllingskinnet og... Holdt på å brekke meg!
Stakk på butikken og kjøpte meg en feit salat (90% kjøttdeig og fetaost:P) og en cottage cheese... hehe.

Har dere noen tips til ketolysemat man kan kjøpe på butikken og spise uten at det skal tilberedes liksom?
Eller kanskje jeg skal kjøre lavkarbo denne uka istedet for ketolyse...?
Hva er best egentlig av minimalt med karbohydrater + for lite fett vs litt karbohydrater og litt fett?

Jeg tenker som så at du får bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Ost og skinke rulla sammen vil stagge sulten fra tid til annen, og enkelte butikker har jo en varmmatsdisk man kan besøke. Er dessverre ikke så mange ferdigprodukter vi har å velge mellom, men prøv heller å spise generelt lavkarbo så godt du kan, så får du heller gå tilbake til ketolyse når denne perioden er over.

Hadde du hatt Atkinsbars tilgjengelig, så kunne jo de vært greie i en knipe, men jeg ville jo absolutt ikke anbefalt det som måltidserstattere i en hel uke.

Veit ikke om det hjalp så mye, men mitt beste tips er nok å ikke stresse over noe du ikke kan gjøre så mye med.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat