Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 18:37   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er galt med meg?

Hei du! Livet skal ikke være enkelt det er ihvertfall sikkert

Jeg er 40 og har noen få gode venninner i dag. Det er nok fordi jeg har tatt mye initiativ selv og gitt mye av meg selv. Dvs at jeg tar mye kontakt, ringer jevnlig, sender meldinger, inviterer de til å treffe meg når jeg er hjemme i heimbyen og bruker mye tid og energi for å finne tidspunkt og sted som passer for de også. Jeg ser også i dag at det skjer absolutt ingenting om jeg ikke tar initiativ til å invitere meg selv til dem - eller de til meg. (JEG leder initiativ-konkurransen kan man si hehe)

Sånn er det svært ofte - ikke bare når man er 17 - men også når man vokser opp.
Jeg har valgt å ikke irritere meg over at det alltid er jeg som må ta initiativ... jeg gjorde det en lang periode - og det gjorde meg bare veldig deprimert...

Nå er det også slik at man kan aldri endre andres atferd - kun sin egen. Det er også slik at 80% av det du sier kommer fra kroppspråket... så har du kanskje nå kommet i en slik situasjon at du utstråler at du ikke forventer å bli invitert? Og at dette plager deg? Vel - så blir du heller ikke invitert.
Så tenker jeg litt på - har du selv invitert andre hjem til deg? Planlegger du små treff med andre? Tar du selv initiativ til sosiale sammenhenger med de du liker å være sammen med? Gir du hyggelig komplimenter, sier du hvor morsomt det er å henge sammen med de?

Dessverre er det alltid inn i seg selv man må gå for å få endring i en situasjon - nesten uansett hva dette gjelder.
Jeg kan anbefale deg en kjempefin bok som jeg nettopp har kjøpt selv om temaet vekst og endring - der står det svært mye om hvordan endre forholdet til andre mennesker ved å bli mer bevisst på hvordan ens egen atferd er. Jeg leser i den nesten hver dag - og prøver å bruke lærdommen feks på arbeidsplassen der man er tvunget til å være 8 timer hver dag sammen med mennesker man ikke har valgt å være sammen

Du høres litt ut som meg når jeg var 17... ganske moden, litt følsom og kanskje med en følelse av å ikke høre hjemme. Sånn hadde jeg også det... Heldigvis kan du velge å gjøre endringer selv, slik at du slipper å ha det slik. Bestem deg for å være positiv, oppmuntrende og inviterende til de du liker. Ta initiativ selv til å sette i gang ting, ikke vent på at andre skal invitere deg med. Snakker noen om noe de skal gjøre - spør om du også kan være med... SELV om det er vanskelig!

Boka jeg snakket om kan du få kjøpt her:
http://web.teamconsultmedia.com/index.php?page=butikk

Ps - det er INGENTING galt med deg - det er mange som har det slik og har hatt det slik. For min del skjønte jeg bare ikke kodene, og hva jeg måtte gjøre selv for å finne tilhørighet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat