Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 14:03   #139
Mrs.Pork
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Nå er ikke 2,6 kilo ned på 8 dager dårlig... på ingen måte. Spesielt ikke når du har hatt mensen i tillegg. Det virker som om folk forventer at de skal ramle ned 6-8 kilo på den første uka. Dette er uhyre sjeldent. Vi er alle forskjellige, og noen går ikke ned spesielt mye den første uka heller. All nedgang er bra, og sakte nedgang kan være bedre, siden hodet og huden din får tid til å følge med i nedgangen.

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.

Her er litt klipp&lim:

Jeg vet at jeg kanskje har litt for høye forventninger, og at normal nedgang er 0,5-1 kg i uka. Likevel virker det som at "alle" går ned 3-4 kg første uka, og da sier det i bakhodet mitt at jeg går for sent ned. Takk for at dere gjør meg enda mer bevisst på dette, jeg trenger visst en liten wakeupcall på tankene mine!

Jeg merker imidlertid at dette er BRA for meg! Magen min er myyye bedre (jeg har irritabel tarm), og i dag har jeg drukket min første kopp kaffe på 1-1,5 år, og det UTEN å bli dårlig! Jeg er overlykkelig!

Fysioterapeuten min, som følger meg litt opp med dette, sier hun allerede ser forskjell i ansiktet mitt. Jeg får lymfedrenasje (har vært svært plaget med lymfeødem i beina), og i dag måtte hun nesten stramme inn et hakk. Hun regner med at hun antakelig må gjøre det neste gang.

Jeg er innmari spent på hvordan denne kosten kan virke inn på min ME, og det at jeg går ned i vekt kan videre spille inn på sykdommer og plager. Jeg er så SPENT på fortsettelsen!
Jeg må uansett få i meg litt mer fett, for jeg har hatt et voldsomt søtsug de siste dagene også. Men den koppen med kaffe med fløte oppi i morges gjorde underverker.

Takk for oppmuntring!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat