|
Sv: Novemberstartere! Foren eder!
Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.
Tuslet på vekta igjen, siden mensen går mot slutten, og jeg har totalt gått ned 2,6 kg siden start forrige tirsdag. Jeg hadde ærlig talt forventet å gå litt mer ned, og har tenkt gjennom hvordan jeg har spist de siste dagene. Jeg har nok fått i meg for lite fett, dette er den vanskelige delen med denne kosten synes jeg, så jeg får øke inntaket av bacon rett og slett. For det har jeg ikke spist på flere dager nå, og det jeg har spist av kjøtt har vært magert (strimlet svinekjøtt, smårettsskinke og kylling).
I dag til middag tenkte jeg å lage pannekaker av bakemiks, og ha stekt bacon og soppstuing til. Så håper jeg at jeg kan få en litt kjappere nedgang, ettersom man skal ha ganske stort vekttap i begynnelsen. På en annen side; så lenge jeg går ned går det rett vei! 
Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.
Her er litt klipp&lim:
Sitat:
Forventet vektnedgang: Ikke alle raser ned i vekt – det bare virker sånn, man blir fort blendet av alle suksesshistoriene her inne på forumet.
Her har mange altfor høye forventninger, husk at kroppen ikke er en maskin, det beste er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, husk at hode (det mentale) også skal følge med.
Hvor mye og hvor fort man går ned er individuelt og er også avhengig av flere faktorer; hvor mye man skal ned, de som skal ned mye mister ofte mye i begynnelsen; hvor mye vann man har i kroppen da man som oftest mister mye vann i begynnelsen; hvilket kosthold man har før man begynner på lavkarbo; har man drevet med jo-jo slanking tidligere kan også virke inn, etc. Husk at sykdom, skader, medisinering etc kan innvirke på vekttap.
|