|
Sv: Ville du kjøpt Lavkarbo ferdigmiddager?
Hei!
Først vil jeg si til trådstarter at det er et flott initiativ jeg tror flere hadde satt pris på. Jeg ser at flere av de som har respondert på posten din her opplyser at de ikke ville ha brukt tilbudet, i alle fall ikke i stor grad. Selv er jeg student og må innrømme (selv om det er litt flaut :| ) at jeg er veldig glad i ferdigmat. Ofte er det svært lange dager på lesesalen (8-8) og det hender ofte at jeg bare stopper innom nærbutikken for å raske med meg noe middagsmat derfra. Samtidig har jeg dårlig råd, så er jo ikke akkurat den smarteste løsningen. Men jeg hadde så absolutt satt pris på et slikt tilbud, da det sjeldent er noe annet enn kyllingvinger/karbonader og liknende jeg finner i varmdisken på vei hjem og dette har en tendens til å bli kjedelig i lengden!
I dag er det jo svært mye fokus og medieoppmerksomhet rundt lavkarbo, og de aller fleste av venninnene mine begynner å bli interessert i denne livsstilen de og. Så tror absolutt det finnes et marked for det, i alle fall i de store byene. Tror likevel en da burde satse på lavkarbo fremfor "ketosemat", da de fleste unge i dag som er opptatt av lavkarbo samtidig er redd fett (ja vet ikke er det smarteste, men uvitenhet gjør folk redd for både karbo og fett). Hold oss oppdatert rundt en eventuell videre utvikling da! Kunne jo foretatt en spørreundersøkelse også kanskje, på eget initiativ? Der du utvikler et spørreskjema og deler ut til kunder utenfor en av de større matvarebutikkene i ditt nærområde/byen du tenker lansere produktet i. Eller ikke skjema en gang - bare muntlig forespørsel for å kjenne an stemningen.
Et annet tips: hva med å gå til universitetet/høgskolen i byen og spørre studentene? Evnt kan dere jo bruke skolen som testmarked og kjøre inn som kantinemat der en periode og se om folk er interessert i lavkarbo-alternativet?
|