Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-10, 13:43   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Greit med kylling, men dersom du ikke kjøper økologisk produsert kylling inneholder de massevis av hormoner. Ikke å anbefale mer enn en gang i uka.

Det tror jeg ikke. Det er forbudt ved lov å bruke hormoner i dyreavl i Norge.

Henviser til en mail jeg fikk fra Prior da jeg begynte å spise kjøtt igjen etter mange år som vegetarianer, og var spesielt bekymret for det med hormonene:

Sitat:

Hei!

Vi takker for henvendelsen.

Kyllingene fôres ikke med hormoner. Det er forbudt i Norge.

Ellers så gikk det kanskje opp et lys for meg mens jeg leste her. Jeg tåler heller ikke meieriprodukter veldig godt, både på grunn av hvordan magen reagerer, og fordi det er en "partystopper" for meg. Etter jeg begynte med diamedisin (metformin) så tåler magen min både litt moden ost og rømme/cf. Men jeg har fått en sjelden gang sånne hudproblemer du beskriver, kanksje ikke så ille dog, men det er som om huden bare på kort tid blir prikkete, klumpete/ser kviseaktig ut og begynner å svi og klø og sprekke opp litt. Det kan forsvinne over natta.
Nå har jeg vært forkjøla, og ville unna meg ost (jeg er ostoman ), og nå har det kommet tilbake. Men med litt aloe vera og jojoba-olje, og et døgn senere ser det fint ut. Og nå slår det meg at dette stort sett skjer hver gang jeg har vært hos foreldrene mine, og jeg her skyldt på klimaforskjellene, men jeg spiser alltid ost når jeg er der, noe jeg gjør sjelden ellers. Og det er ikke snakk om lite ost heller .
Ikke meninga å kuppe tråden din, men jeg lurer altså på å om det ikke gikk opp et lite lys her. Og jeg som elsker ost, da .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat