|
Sv: Ang å operere bort overflødig hud.
Nå etter nyttår kom det nye strengere regler for hva som dekkes. Før fikk man dekket det meste. Jeg var heldig som fikk komme til i september i fjor, og fikk dekket privat t-snitt på magen (søkte direkte til det private, Aleris, via fastlegen - kortere ventetid og større sjanse for å få det innvilget). Fjernet 2 kilo overflødig hud på magen og har fått helt paddeflat, stram og fin mage nå. Er superfornøyd! Ekstremt kort ventetid, jeg fikk tilbud om operasjon knappe 2 uker etter konsultasjonen. Men de fleste venter mye lenger enn det altså, de fikk nok en avbestilling eller noe.
Jeg vil anbefale deg å sjekke ut hvilke privatklinikker som har avtaler med det offentlige og søke direkte til dem (via fastlegen da, må jo ha henvisning), for det går raskere samt at man ofte får bedre kirurger og har større sjanse for å få det dekket. Det offentlige er ofte veldig mye strengere, særlig Helse Vest. Jeg hadde aldri fått dette dekket i Helse Vest da de ser seg blinde på centimeter og hvor den overflødige huden skal være osv. Jeg hadde mest hud OVER navlen, hadde ikke noe særlig hudforkle nederst, ergo hadde jeg nok fått avslag, selv om kirurgen på Aleris faktisk fjernet hele TO KILO hud fra magen min.
Men som sagt så er det blitt mye strengere nå, men snakk med legen og søk så fort du kan, for ventetiden kan være ganske lang.