|
Sv: Hva spise etter en hard treningsøkt?
Jeg har nettopp begynt igjen med skikkelig hard styrketrening, og har i meg en proteindrikk (scitec nutrion) etter trening. (5 karber pr porsjon om jeg ikke husker feil?) Deretter spiser jeg vanlig lavkarbo-mat. Har ikke i meg noe annet i tillegg. Går på spisdegslank samtidig - så mulig jeg må ha i meg en cappuchino-smoothie etterhvert istedet, den har fløte og mer protein i seg pga Cottage Cheesen 
Jeg spiser kun rundt 20 karber pr dag - så jeg ser ikke noe poeng i å ha seg raske karber etter trening da det ikke er det kroppen min får energien sin fra nå. Dessuten er det himla morsomt at jeg aldri går tom lengre... bare jeg får et par sekunders pause kan jeg kjøre på igjen med flere reptisjoner - noe pt'n min synes er skikkelig fascinerende! Gøy med trening igjen! Har aldri trent før jeg - men nå på lavkarbo KLARER jeg faktisk å trene uten å få mye smerter og bli dårlig etterpå 
Noen med bred erfaring fra tung trening og lavkarbo som kan kommentere om man bør få i seg fett i tillegg etter trening - eller holder det med proteiner i første omgang - før et godt måltid lavkarbhøyfett?
|