Tråd: Gir snart opp
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-10, 14:06   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Gir snart opp

Hei,
Hvor mye og hvor fort man går ned er avhengig av flere faktorer, ikke alle raser ned i vekt det bare virker sånn.
Det første som slår meg at det er litt lite fett i den dagsmenyen din. Søtsug kan faktisk også være et symtom på for lite fett i kosten. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke behov for noe ekstra…
Reker, kylling, biff er ikke akkurat fet mat, det samme gjelder svin dersom det er svinefilet.

En av grunnen til at mange går i nybegynnerfella – for lite fett – er at vi har blitt indoktrinert om hva som er sunt og helt ubevist velger magre kjøttalternativer. Det aller beste er om man greier å få i seg det man trenger av fett igjennom våre matvalg.
Kjøtt: bacon, ”grillskiver”- sideflesk, ribbe, entrecote, kjøttdeig, medisterdeig, nakkekoteletter…
Fisk: laks, ørret, makrell, sild, brisling…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat