Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-10, 13:02   #16
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Yes yes yes endelig

Jeg følger det samme opplegget som deg, Matglad - og opplever for første gang siden jeg startet å leve lavkarbo, at jeg går ned i vekt.

Jeg har levd på lavkarbo, i hovedsak fulgt ketolysekuren, seiden september 2008. Gjennom det har jeg oppnådd mye, men ikke vekttap. Dvs andre helse - og livs relaterte gevinster. Stabilt humør, mange vondt'er er borte, hud og hår forbedringer, redusert på medisinering av astma og mye mer.

Derfor har jeg nå innsett at det må sterkere krutt til dersom jeg skal gå ned i vekt. Mange vil nok si at dette er ekstremt - og det er det jo i og for seg.
Men målet helliger midlet og derfor skjærer jeg vekk alle de karbohydrater jeg kan og lever så nær 0 jeg kan. Følger streng Skaldeman (50+ eller fakirdietten) og har samme plan som Matglad.
Denne dietten skal jeg følge inntil målvekt er oppnådd for så å gå over til rund 20 karber om dagen. Og jeg går ned, hurra!!!

Jeg anbefaler alle å prøve seg fram, de fleste går fint ned med å ligge høyere i karber og da er det jo ingen grunn til å redusere ytterligere.
Finne sin terskel - der hvor man har det godt, er godt og mett - ikke fyser på noe hele tiden og samtidig går ned.
Ikke være utålmodig, skynde seg langsomt - for dette er en permanent ordning, ikke nok en jo-jotripp
Og ikke minst -være ærlig med deg selv, når er du egentlig mett?
Det slet jeg med - fordi jeg er så glad i mat - og porsjonene ble for store....
Meg tok det to år å finne ut av dette, nå er jeg inne i min åttende uke med GI-= og har det fint og har tro på at om ikke så veldig lenge, skal jeg ha min egen tråd med Yes yes yes......som Matglad

Matglad - du er til stor inspirasjon for meg, tusen takk!

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat