|
Sv: Nett og "flørting", hvor går grensa?
For meg betyr utroskap det samme om at den ene parten har gått ut over de grensene som er definert i forholdet. For noen er det utroskap om partneren kysser en annen, andre ser ikke det som utroskap, men men mener grensen går ved ren sex. Og noen mener det er utroskap når partneren snakker med andre på nett.
I mine øyne er ikke partneren min utro om han skulle snakket med andre jenter på nett eller sms. Hadde han derimot gått til sengs med vedkommende, ville saken selvsagt vært en helt annen.
Når det er sagt synes jeg lite om å sette noen i gapestokk på nett.
Sitat:
Heller ikke når de valgene rammer uskyldige? En bekjent av meg fant ut etter 5 år og 2 barn, at mannen hele tiden hadde hatt rimelig heftige nettaffærer. Hun fikk et skikkelig sammenbrudd og mitt i det hele sitter 2 uskyldige barn.
Men husk da på at skolekameratene av ungene også vil kunne finne bildene av den utro faren på nett - det rammer sånn sett mye bredere enn det er tenkt. Barna vil selvsagt også oppleve det som vanskelig når mor og far står oppe i et vanskelig brudd, men personlig mener jeg at barna ikke trenger å vite at far eller mor har vært utro. Et barn vil fort føle seg stilt i midten: mor vil at hun skal hate far, fordi far har vært utro, mens den lille jenta fortsatt er glad i far men også vil være lojal mot mor osv osv.
Jeg er vel heller ikke tilhenger av å synke ned til å være like ille som han eller hun som har bedratt. Hevn er ikke noe jeg er spesielt tilhenger av. Jeg mener mye om folk som er utro, men jeg er fortsatt ikke tilhenger av offentlig gapestokk. Som nevnt rammer det både barn og andre i familien.

|