Tråd: Idealvekt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-10, 14:43   #69
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Du er innenfor den "magiske grensen" for hva "min" kirurg jobber utfra.
Det sagt, det er mange kriterier som skal fylles.
Ser også at du har en BMI under 28, som også spiller inn.
Hvis du ellers er frisk, kan jeg ikke tro noe annet enn at du ville fått det godkjent - så fremst du har grove korreksjoner som må gjøres. Altså, stort overheng av vev og/eller "slappe" og "tomme" bryst pga. slanking.
Hadde jeg vært deg og hatt et sterkt ønske om korrigeringer, så hadde jeg pressa det igjennom. Sjekk om helse vest? har avtale med private? Fastlege kan sende direkte henvisning til private aktører med avtale, ikke slik som før at det må innom spesialisthelsetjenesten.

Takk for svar

Vel, nå veier jeg ikke 74 kg i skrivende stund. Veier rundt 80 kg, og derfor ketolyse igjen.
Fastlegen jeg brukte før, målte overhenget til å være stort nok til grunnlag for operasjon, men i og med jeg var litt over på BMI, kom jeg ikke inn til vurdering en gang. Brystene er ikke tomme eller slappe, men tyngdekraften har jo satt preg på dem. Jeg er jo 43 år, og kan ikke forvente å ha sprettpupper lenger.

Skal sjekke med helse Vest. Forrige gang jeg søkte, bodde jeg på østlandet, men jeg aner jo ikke om de ulike klinikkene har forskjellige kriterier, i ulike deler av landet?

Og jeg kjenner flere som har fått dekket bukplastikk, som hadde mye mindre heng enn meg. Men de var innenfor BMI-grensa da.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat